PO PIERWSZE KOMPRESJA. Naturalnym procesem w każdym siniku jest erozja zaworów i gniazd. Zjawisko to przebiega najszybciej w silnikach zasilanych gazem LPG. Jeżeli silnik ma automatyczną regulację luzów zaworowych, to zużycie jest naturaline kompensowane. Jednak gdy silnik ma ręznie regulowane luzy, to niedopatrzenie może spowodować, że luzy ulegną skadowaniu. Wtedy bardzo często pojawia się problem z uruchamianiem silnika na ciepło, gdyż podparte w pozycji otwartej zawory powodują utratę kompresji. To jedna z pierwszych rzeczy do skontrolowania.
UPŁYW PALIWA. We wszystkich silnikach z wysokociśnieniowym wytryskiem paliwa może się pojawiać problem spływania paliwa do baku z powodu nieszczelnośc. Szczególnie dotyczy to diesli common rail, w których wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej jest wręcz warunkiem rozruchu. Jeżeli w danym samochodzie nie ma elektrycznej pmpy zasilającej w baku (np. PSA 1.6 HDi, Renault 1.5 dCi) to taki problem jest jak najbardziej realny. Nieszczelności należy poszukiwać na zaworach pompy wysokiego ciśnienia. Czasami problem powodowany jest zużyciem zworów sterujących w samych wtryskiwaczach common rail - i to pozwala wykryć tzw. test przelewów.
ZUŻYCIE ROZRUSZNIKA. Niektóre diesle z mechaniczną pompą wtryskową, na przykład popularne 1.9 TDI, dotyka problem braku odpowiedniej dawki rozruchowej z racji zbyt niskich obrotów rozrusznika. Odpowiednia modyfikacja programu sterownika pozwala wyeliminować problem. Wykonują to niektóre warsztaty zajmujace się chiptuningiem.
źródło: gazeta ,,motor" nr 27/2017
Komentarze: 0
Dodaj komentarz