Filtr cząstek stałych FAP / DPF pełni bardzo ważną rolę w naszych pojazdach.
Nie należy go usuwać.
- Konstruktorzy pojazdów założyli, że wypalanie filtra będzie występowało tylko na autostradzie. Żeby dopalanie przebiegało prawidłowo, pojazd musi przez kilkanaście minut nieustannie jechać na jednym biegu ze stałą prędkością.
- Gdy komputer sterujący na podstawie odczytu z czujników ciśnienia spalin zauważy, że filtr jest już przytkany sadzą, wtryskuje olbrzymie dodatkowe dawki paliwa, żeby podnieść temperaturę w filtrze cząstek stałych do ok. 600°C.
- Silnik zaczyna dymić, a chwilowe zużycie paliwa zwiększa się. Cykle dopalania pojawiają się co kilkadziesiąt kilometrów. Nadmiar niespalonego paliwa miesza się z olejem silnikowym, czego efektem są drastycznie obniżone parametry smarne oleju, a to grozi zatarciem turbosprężarki, jak i samego silnika.
- Niestety na spełnienie takich warunków jazdy mieszkańcy zakorkowanych miast mogą liczyć najwyżej dwa razy do roku, w czasie wakacyjnych wyjazdów.
My mamy na to rozwiązanie.
Nasi programiści przygotowują nowe oprogramowanie komputera ECU które jest pozbawione błędów programowych. Zabezpiecza filtr przed zatkaniem, zmniejsza częstotliwość wypalania, oraz zużycie paliwa.
Komentarze: 0
Dodaj komentarz